Будапеща - перлата на Дунав 8

Отговори
# 255
  • Мнения: 276
Бих препоръчала горещо и зоологическата градина в Будапеща, не само за децата, но и за възрастните. Тя е и ботаническа градина и ако не се лъжа е над 100 годишна. Ако отивате, пригответе си храна и вода, вътре има заведения за хранене, но те доста оскъпяват преживяването.

# 256
  • Мнения: 117
Разказвам колкото мога по-кратко (ама съм приказлива Mask). При интерес мога да споделя подробности. Бяхме четирима души, възрастни.
Първи ден: След настаняване в Airbnb, около 15,30-16 тръгнахме по забележителности. Започнахме от Синагогата (само отвън), след това  катедралата Свети Стефан (само терасата и камбанарията), после статуята на полицая пред катедралата. От там – до магазин Lindt за горещ шоколад (какъвто в момента нямаше и се задоволихме с кафе в едно заведение наблизо).
После – разходка по брега на Дунава, разгледахме монумента с обувките, Парламента (само отвън) и стана време за вечеря. Вечеряхме в  Rub and Roll – имахме резервирана маса, но имаше и свободни места. Добър ресторант, вечеря за четирима ни излезе около 150 лв.
В 21.30 имахме резервирано корабче чрез GetyoutGuide - https://www.getyourguide.ru/budapesht-l29/budapesht-chasovoi-obz … kokteilem-t73250/ . Трябва да се запази по-рано, местата свършват.
И после – с градски транспорт до квартирата.
Втори ден:
Бяхме планирали да започнем с балона в градския парк, но беше ветровито и не работеше. Започнахме със замъка Вайдахуняд, статуята на Анонимус, после сградата на етнографския музей (която някой препоръча тук и наистина много ми хареса), след това – Площада на героите. Продължихме пеша по бул. Андраши, минахме покрай къщата на терора, но не сме влизали. Обядвахме в Ретро Лангош, след това с градски транспорт до Metropolitan Ervin Szabó Library (много, много карсиво) и после Централните хали. След това отново с градски транспорт до Операта, където в 16,30 часа имахме резервирана обиколка. Вечерта хапнахме по пица в непретенциозно заведение. Този ден много се изморихме, бяхме направили почти 29000 крачки. По мое мнение булевард Андраши и Къщата на терора можеше да се пропуснат. В сравнение с другите неща, не са нищо особено.
Трети ден: Буда.
Започнахме със снимки на фона на парламента пред църквата Света Ана, после пеша нагоре по хълма до Рибарския бастион и църквата Матияш, кафе и торта в сладкарница Ruszwurm, минахме покрай лабиринта, но беше затворен. Посетихме музея на Худини (плаща се само в брой), после към замъка Буда. Хванахме и смяната на гвардията пред Шандор Палота (президеннтството), който е до фуникуляра в района на замъка Буда и се провежда на всеки кръгъл час. Прибрахме се пеша по моста Сечени. Вечерта вечеряхме в ресторант Oinos, много приличен ресторант, близо до квартирата ни.
Четвърти ден: Най-после времето позволи и се качихме на балона. След това до ранния следобед прекарахме деня в разходка по остров Маргит, насладихме се на пеещия фонтан и в общи линии нищо друго не ме впечатли там. Искахме да хапнем торта в Кафе Централ, но първата свободна резервация беше чак за след 17 часа, затова резервирахме там вечеря. След това се разходихме за последно по брега на осветения Дунав и се прибрахме.
Пети ден: След като освободихме квартирата в 10 часа, отидохме до градчето Сентендре. Купихме си марципан и разни сувенири, разходихме се по уличките и …. Обратно към България.
Да кажа и някои общи неща, за които търсих информация предварително, така че мисля, че ще са от полза и на другите.
Бях обменила 250 лв във форинти и ги върнах  неизхарчени почти всичките. Навсякъде се плаща с карта. Единствено в къщата на Худини се плаща в брой, но там можеше да се плати и в евро (така прочетох, че е и за лабиринта, но той беше затворен). Трябваха ми и по 200 форинта за тоалетна на остров Маргит.

Винетка за Унгария купих онлайн от https://www.vintrica.com/bg/e-vinetka/ungariya/ - активира се веднага.

Паркинг намерихме в търговски център Europeum, ето адреса: Budapest, Blaha Lujza tér 3, 1085 Унгария – най изгодно излизаше седмичен абонамент, за който платихме около 90 лв.

Трябваше да посрещнем и изпратим човек от летището. Там ми се стори много скъпо паркирането, но се оказа, че имаме право да преминем безплатно за пет минути за слизане и качване на пътник. Съвсем близо, на 5-10 минути с кола, има голям търговски център – не като мол, а обособена голяма площ с много магазини, заведения за бързо хранене, бензиностанция, места за паркиране, та там изчакахме полета.

Операта и корабчето ги резервирах чрез GetyourGuide – за корабчето препоръчвам резервация поне 1-2 дни по-рано, защото нямаше места. Освен това е хубаво да се отиде и поне 15-20 минути по-рано, за да седнете на хубави места.

Апартаментът, който наехме през Airbnb беше много хубав и много удобен за четирима. За четири нощувки платихме 650 лв (погледнах, че сега е малко по-скъп) Не е съвсем в центъра, но е на пешеходно разстояние от него и заведенията наоколо не са най-скъпите. Съвсем наблизо има спирка на метро, трамвай и автобус. Мога да дам координати, ако някой прояви интерес.

Много се чудих дали да купя карти за градския транспорт, тъй като обичаме да вървим пеша, а и всички забележителности ми се струваха на пешеходно разстояние една от друга. Реших, че ще купя 10 билета и ако не стигнат – пак ще купя. В крайна сметка купувах четири пъти по 10 билета и се съобразявахме да пътуваме с по-малко смяна на транспорта, та май беше по-добре да си вземем карти за пътуване.

Цените в Унгария са по-високи от нашите, както заведенията, така и хранителните магазини, горивото, цените на забележителностите. Непретенциозен обяд за четирима ни излизаше около 100 лв (пица, дюнер, лангош с по едно безалкохолно). За вечеря – двойно. Коминчето е 3000 форинта, което е 15 лв, а като седнем на кафе – оставяхме по около 50 лв.  Навсякъде бакшишът е включен в касовата бележка, по около 10 процента е отгоре.

# 257
Здравейте.
Планирам Будапеща за седмица с кола, като на отиване и връщане ще се нощува по една вечер. След всичко изчетено моля за съвет през Сърбия 1 или Румъния 2 да пътуваме или на отиване 1 на връщане 2?
Ще търся за нощувка нещо с паркинг, ако имате идеи съм на разположение.
Идеята ни е да посетим основни забележителности, балона, зоопарка и ако имате идея за дете на 12 друга атракция съм открита.

# 258
  • Мнения: 105
На моята дъщеря на 7 г (тогава) и хареса много 3Д галерията и Виенското колело.
Благодаря и ние ще отидем там.
И ние.

# 259
  • Мнения: 508
Здравейте.
Ще търся за нощувка нещо с паркинг, ако имате идеи съм на разположение.

Ние пътувахме преди Великден с кола през Сърбия,на унгарската граница много бавно се случват нещата ,на отиване стояхме 2 часа, на връщане-2 часа и половина. Резервирах апартамент с подземен паркинг през букинг,не беше в центъра, но на 5 мин от спирка на метрото,доволни останахме от апартамента, ако искаш ще ти го пратя .

# 260
  • Мнения: 31 339
Пътувахме с кола през Сърбия без нощувка на отиване. Чакахме 3 часа на границата с Унгария, два на връщане. Отвратително е, винаги се чака много доколкото разбирам от приятели.
На връщане спахме в разкошен апартамент с паркинг платен, в мола на самия център на града. Беше прекрасен.
В Будапеща бяхме зад Кемпински на централната улица до магазина на Тифани и COS също в невероятен апартамент. Паркинг сам си търсиш. Има в Кемпински, но е скъпо. В Моловете евтино, но трябва да се ходи пеша на връщане. Там не сме ползвали градски транспорт, само пеша, защото за нас всички желани забележителности бяха наблизо.

# 261
  • Варна
  • Мнения: 2 088
Здравейте, ще съм благодарна, ако споделите кой е апартаментът.
Относно границата Румъния -Унгария, ММ, който пътува служебно доста често казва, че единствено в малките часове на нощта се минава бързо.

# 262
  • Мнения: 508
Здравейте, ще съм благодарна, ако споделите кой е апартаментът.
Не знам как да дам линк към букинг ,затова давам снимка,може да го потърсите в търсачката.

# 263
Ако мога да помогна...
Най-добрите гледки са от хълма Гелерд.
Леко занемарено, но си заслужава.
За нас мостът на Свободата е много красив / Сечени беше все още затворен за пешеходци месец май/, а там се намира и закрития пазар. Не ни хареса изобщо.
Ясни са топ забележителностите, ще предложа нещо друго:
- котешкото кафене/ споменато е/ - деца под 8 г. не могат да го посещават, работи до 21 ч
- кафене Ню Йорк-мнооооги интересно и скъпо
-кафене Жербо-пак въпрос на вкус
-музей посветен на "Междузвездни войни" - 7/10 оценка, но въпрос на възприятия
-музей на металните скулптори-от отпадъци-много малко, но интересно
-музей на модерното изкуство - на края ня града, казва се " Лудвиг"
-музей на ликьора " Уникум"
Зоо-то не ни хареса изобщо, но затова пък заведението с висок рейтинг пред него-да.
Няма да коментирам традиционните забележителности, защото сме ги посещавали и друг път, но заведохме тийна да ги види.
къде се намира в близост музея посветен на "Междузвездни войни" ? ММ е фен и се надявам да му е интересно.

# 264
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 852
Здравейте, както обещах преди пътуването - идвам да разкажа за нашето посещение на града.
Припомням - 2 възрастни, 2 деца - на 14 и на 7 г. със самолет, 4 нощувки.
Първо, благодаря за насоките да ползваме от летището Е200 + метро с редовна карта за градски транспрот, вместо Е100. Спестихме доста форинти по тази линия, а е много лесно и удобно. Никой обаче не информира за този вариант, включително жената на гишето на градския им транспорт каза, че само с Е100 се ходи до центъра.
За 5000 форинта си взехме групова карта за 24 часа. С общо 3 такива карти изкарахме престоя и ги ползвахме интензивно.
Апартаментът ни беше на чудесно място - точно до голямата Синагога. Няма обаче да го препоръчвам, че имаме забележки, но не чак толкова, че да ни развалят изкарването.
Като излязохме от метрото на площад Deak Ferenc (ние си го "кръстихме" унгарското НДК), тъй като бяхме само с раници се разходихме в паркчето с виенското колело и до Св. Стефан. Не се качихме на колелото, тъй като не ни се стори чак толкова впечатляващо и решихме, че не си струва. Св. Стефан също разгледахме само отвън - наистина впечатляваща, голяма и много красива сграда и площад пред нея.
Като се настанихме и си починахме излязохме, взехме автобус и отидохме да моста Сечени. Голяма красота! Всичко е много изпипано и поддържано. Гледките наистина са като от картичка! Прекосихме го и се разходихме откъм Буда покрай реката и долната част на комплекса на замъка. Влязохме през една красива отворена врата и попаднахме на  интересно вътрешно кръгло стълбище. . Горе имаше заведение и широка тераса с прекрасна гледка, както и алея с рози. Нямаше почти никакви хора, но според мен си заслужава да се види и от тази перспектива. Върнахме се по моста Елизабет, който е по-съвременен, няма такива орнаментики и елементи като Сечени и моста на Свободата.
Втори ден - зоопарка. Семеен билет за двама мъзрастни с две деца - 14 800 форинта. Като чета предните коментари, явно е субективно, но според мен е задължителен за посещение, особено ако сте с деца. Много добре направен и с интересни животни. На входа си вземете карта. На нея има и програма за събития с различните животни. Задължително вижте шоуто с морските лъвове, то беше от 11.00ч. Много забавно! Успяхме да се приберем с груповата карта, която купихме от летището. Този ден повече не сме ползвали градски транспорт и съответно не сме си купували нова. Вечерта се разходихме по центъра, ядохме коминчета, влязохме в котешкото кафене точно преди да затвори и погалихме котките.
Третият ден беше за Буда. Малко се полутахме докато установим откъде да минем за замъка и не съм сигурна, че влязохме от правилното място. Там сега е малко строителна площадка и има доста затворени участъци. Кипи бурно сторителство и реставрация. Фонтанът с ловците също не работеше. Полезна вметка - в района има няколко безплатни, чисти и хубави тоалетни. При църквата Матиаш и Рибарския бастион имаше по-малко ремонти. И таам е голяма красота и романтика и задължително за посещение. Като ги разгледахме и наснимахме отвсякъде са разоходихме из района - много приятен район с множество музеи. Искахме да влезнам в архива, който също е доста впечатляваща сграда с цветен покрив като на Матиаш. Казаха ни обече, че нямало посещения. Следобяд посетихме покрития пазар. Също като нашите Хали, но доста по-голямо. Обядвахме в ресторантчито. Храната беше вкусна. Самия пазар обаче с нищо не ме впечатли. Освен ако целта не е пазаруване (имаше доста колбаси, млечни продукти, мед и д.р.) си мисля, че може и да се пропусне.
Трети ден - предварително бях купила билети за парламента (може би десетина дни по-рано и имаше с беседа на английски само за 9.00 сутринта, така че ако искате да го посетите - задължително си купете предварително билети). Това беше единственото място, където имаше тълпи, въпреки дъжда. Повечето бяха групи, но имаше и отделни туристи като нас. На мен, на мъжа ми и на тийнейджърката ни беше много интересно, на малкия разбираемо, не чак толкова. Препоръчвам го. Като излязохме дъждът беше спрял и решихме да се разходим на острова, по препоръка оттук. Много ни харесаха розовите градини, японската градина с езерцето, едно разцепено дърво точно на спирката на автобусите и най-вече пеещия фонтан, където си откарахме да го гледаме над половин час. Ако ви остане време, смятам че си заслужава разходката. Следобяд вече се почудихме на къде да поемем и решихме да посетим и Тропикариума. Доста е далеч, но се стига само с един автобус. Намира се в един мол. Имаше акули, много скатове, крокодили, костенурки, змии и маймунки. Хареса ни, но ако сте били в други големи аквариуми от този тип (аз сравнявам с Барселона, Монако, Истанбул), имайте предвид, че е много по-малко. Малкото дете много се впечатли.
За толкова време - това успяхме да посетим и сме много доволни. Цените като цяло ми се сториха много високи, въпреки, че очаквах да е по-скъпо - надминаха очакванията ми. Заведения не мога да препоръчам, защото в този ни формат се изхранвахме повечето пъти с пици, закуски и нещо набързо сготвено в апартамента. Пазарувахме от Алди и Лидъл. Естествено седнахме в ресторант и опитахме гулаш, шницел и др. но честно казано не мога да кажа, че е нещо особено. Друг път като отидем, само "големи" ще ходим и по заведения.
Градът е много, красив, почти всяка сграда е някакво архитектурно творение. Подходящо е и за млади купонджии. Пълно е с барове и заведения. Това време на годината беше спокойно и тълпи нямаше никъде, което беше супер за нас. Ако искате нещо друго да разкажа - питайте.

# 265
  • Мнения: 4 507
Много ти благодаря за пълния разказ. Аз ще попитам все пак , възможно ли е да не се ползва градски транспорт. Ние ще бъдем до метростанция Октогон, която ориентировъчно е на същото разстояние от Св. Стефан като вашия апартамент, но в друга посока.

# 266
  • София
  • Мнения: 5 277
Възможно е с много ходене. Точно на самия Октогон бях отседнал през януари.
Купих си карта едно заради студа и сведох пешеходстването до минимум, но и имах нетуристически цели за посещение извън широкия център.
Основното, заради което хората посещават Будапеща, е пешеходно достъпно.

# 267
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 852
Потвърждавам, че е възможно, но с мноооого ходене. Ние ползвахме градски транспорт и въпреки това не сме "падали" под 20 000 крачки на ден. Според мен, не са много малки разстоянията между отделните забележителности и си е уморително. Предпочетахме да обикаляме около самите интересни места, а дотам да стигаме с транспорт.
На втория ден се усетихме, че градския транспорт също е удобен за разглеждане и се отказахме от метрото, а избирахме автобуси, тролеи и трамваи. Например хълмът Гелерт, го разгелдахме само от трамвая. Транспортът им е много уреден и почти за навсякъде има няколко превозни средства и почти не сме чакали по спирките.
Сетих се, че се разходихме и до Площада на героите, до замъка зад него и в паркчето там. Има много хубава площадка, където има  катерушки и люлки и като за по-големи деца, каквито не съм виждала в България. В този парк е и Етнографския музей, но ние бяхме там вечерта и вече всичко беше затворило. Та този Етнографски музей е с интересен дизайн, може да се ходи един вид по покрива му, който е озеленен и е атрактивно там.

# 268
  • София
  • Мнения: 436
Здравейте, ще съм благодарна, ако споделите кой е апартаментът.
Точно така е, пътувахме лятото, когато пътуват и всички прибиращи се от западна Европа. На сръбската граница почакахме няколко часа, но на Унгарската бяхме в 5ч. сутринта и имаше 3 коли. На връщане, точно за да не чакаме отново на сръбската граница минахме през Румъния, но там са мнооого завои, много тирове, тежък път.